Overwatch News

PTR Patchnotes Patch 1.15 – Mercy und D.Va Änderungen

Neue Ult für Mercy und neue Fähigkeit für D.Va

Jeff Kaplan hat im aktuellen Entwicklerupdate Änderungen für Mercy und D.Va angekündigt, die beide bereits auf dem PTR mit dem Patch 1.15 aufgespielt wurden.

Änderungen an Mercy – Neue Ult und neue Fähigkeit

Overwatch Patch 1.15 Mercy Faehigkeiten

Mercy, die wohl beliebteste Supportheldin, bekommt eine fast komplette Überarbeitung. Die wohl drastischste Änderung: Mercys Ultimative Fähigkeit, die Wiederauferstehung, existiert so nicht mehr.

Mercy wird es zwar weiterhin möglich sein, Mitspieler wiederzubeleben, allerdings als neue Fähigkeit. Die neue Fähigkeit belebt immer nur einen Spieler wieder bei einer Abklingzeit von 30 Sekunden.

Damit erreicht Blizzard ihr Ziel, dass Mercy sich nicht mehr verstecken muss, um effektiv ihre Ulti zu benutzen, sondern kann weiter Spieler heilen und einen Mitspieler wiederbeleben, falls die Heilung doch nicht gereicht hat.

Ihre Unverwundbarkeit während sie Wiederauferstehung benutzt, verliert Mercy und sie muss bis auf 5 Meter an den Spieler heran, den sie wiederbeleben möchte.

Die neue Ulti heißt nun Valkyrie, hält 20 Sekunden an und ist eine Art Super-Mercy. Nicht nur, dass Mercy schneller schießen kann und ihre Abklingzeiten stark reduziert werden, sie kann auch für die Zeit der Ulti fliegen.

Overwatch Patch 1.15 Mercy Ulti Valkyrie

Hinzu kommt, dass sowohl der Heilstrahl als auch der Verstärkungsstrahl auf weitere Mitspieler überspringt, wenn diese Nah genug sind. Ebenso ist die Reichweite größer. Des Weiteren kann sich Mercy, während Valkyrie aktiv ist, mit Schutzengel an deutlich weiter entfernte Mitspieler heranziehen.

Overwatch Patch 1.15 Mercy Ulti Valkyrie Strahl

Durch Valkyrie verringert sich zum Beispiel die Abklingzeit von Wiederauferstehung von 30 auf 10 Sekunden.

Änderungen an D.Va – Neue Fähigkeit Mikroraketen

Auch D.Va bekam eine Überarbeitung, die sich auf den Spielstil auswirken wird. Ihre Defensivmatrix verbraucht sich nun doppelt so schnell, wodurch diese nun nicht mehr fast dauerhaft aktiv sein kann.

Die neue Fähigkeit Mikroraketen ist eine Art Mini Trommelfeuer mit einer Abklingzeit von 8 Sekunden.

Overwatch Patch 1.15 D.Va Mikroraketen neue Faehigkeit

D.Va kann nun während sie mit Booster fliegt, sowohl ihre Fusionskanonen als auch die Mikroraketen abfeuern, wodurch sie deutlich aggressiver und gefährlicher wird.

Kleine Änderung an Reinhardt und dem toten Spieler Icon

Eine kleine, aber wohl sehr gern gesehene Änderung, erhält Reinhardt. Viele Spieler kritisierten den fehlenden Überblick, wenn man den Schild aktiv hatte.

Dies ist nun sehr elegant von Blizzard gelöst worden. Während man den Schild aktiv hat kann man nun die Taste für Primärfeuer, auf dem PC Standard auf der linken Maustaste, drücken und sich anschließend umschauen.

Overwatch Patch 1.15 Reinhardt Schild umschauen

Eine weitere, sehr nützliche Änderung, betrifft das Symbol, welches über toten Spielern angezeigt wird. Dieses zeigt nun, neben der Zeit, die der Spieler noch tot ist, nicht mehr den Totenkopf, sondern das Icon des jeweiligen Helden!

Overwatch Patch 1.15 Tote Spieler Symbol

Alle weiteren Änderungen findet ihr nachfolgend in den offiziellen Patchnotes zum PTR Patch 1.15.

Was haltet ihr von der neuen Mercy und der neuen D.Va? 

Blizzard PosterBlizzard on OVERWATCH PTR NOW AVAILABLE - AUGUST 24, 2017 (Source)

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes will also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and therefore will only reflect changes coming specifically to that platform.

GENERAL

Arcade and Custom Games

  • Players will no longer see the Assemble Your Team screen at the beginning of a game when Respawn as a Random Hero is enabled.
  • Players who purposefully kill themselves in a game where Respawn as a Random Hero is enabled, will no longer respawn as a new hero. However, their Ultimate ability will reset and any equipment that’s been placed (i.e. Torbjörn’s turret) will despawn.
  • In games where Respawn as a Random Hero is enabled, players will no longer receive the same hero two consecutive times, unless Custom Game settings have restricted the hero pool to a single hero

User Interface Updates

  • The skull icons that indicate where teammates were killed throughout the map have been replaced with Hero Portrait icons
  • Third person camera view will now frame the action automatically when spectating or waiting to respawn

HERO UPDATES

D.Va

  • Micro Missiles (New Ability)
    • D.Va fires a barrage of small rockets that detonate on impact, dealing damage in a limited radius around each explosion. These can be fired while D.Va is using any other ability or firing her Fusion Cannons
  • Defense Matrix
    • Defense Matrix’s resource meter will now deplete twice as quickly
  • Boosters
    • Fusion Cannons can now be fired while flying

Developer CommentsD.Va’s Defense Matrix uptime has proven to be too strong, but simply reducing it without making other changes would make her too weak (and far less interesting to play). Instead, we’re adding a new ability, and giving her the ability to fire while flying. These changes give D.Va a lot of new options while maintaining Defense Matrix’s ability to shut down big enemy attacks.

Mercy

  • Resurrect (formerly Mercy’s Ultimate ability)
    • Ability now targets a single player, instead of every player within a radius
    • Radius reduced to 5 meters
    • Ability cooldown is 30 seconds
    • Mercy is no longer granted invulnerability while Resurrect is active
  • Valkyrie (New Ultimate Ability)
    • Valkyrie unleashes the full power of Mercy’s Valkyrie Suit, enhancing her weapons and abilities for 20 seconds:
      • Caduceus Staff: Mercy’s healing and damage boost beams now affect all allies near the targeted teammate, and the staff’s effective range has been extended
      • Caduceus Blaster: Granted infinite ammo, while simultaneously increasing damage and fire rate
      • Guardian Angel: Increased range and movement speed
      • Resurrect: Cooldown is instantly reset when Valkyrie is activated and reduced to 10s after the initial cast
      • Hover: Mercy gains the ability to fly freely, at increased movement speed
      • Regeneration (Passive): No longer interrupted when Mercy takes damage

Developer CommentsWhile resurrecting downed allies is a core part of Mercy’s gameplay, the way her Ultimate functioned was causing a number of problems. It was frustrating to play against, and it incentivized Mercy players to hide away from important battles, instead of taking part in them. This version turns Resurrect into a single target ability. It’s still an important part of Mercy’s kit, but plays much better for both Mercy players and her enemies. Valkyrie, her new Ultimate, gives her the opportunity to make big game-making plays and opens a number of new options for her.

Reinhardt

  • Barrier Field
    • Holding primary fire while your shield is active now allows you to rotate the camera

Developer CommentsThis change gives Reinhardt more situational awareness while using his shield, allowing him to keep an eye on the battlefield while still protecting his team.

USER INTERFACE

  • Added an “Outline Opacity” option under the custom reticle settings (found under Controls > Options > Advanced), which allows players to control the opacity of the black outline surrounding the reticule

BUG FIXES

General

  • Fixed an issue that prevented players from automatically joining Match Chat, even when the option was enabled
  • Fixed a bug that prevented players from receiving the Perfect Round indicator after an Elimination game if they received a temporary health boost from an ability (e.g. Lúcio’s Sound Barrier)

Heroes

  • Fixed a bug that occasionally caused the heroes’ “sigh” voice line to play when respawning
  • Fixed a bug that interrupted the animation on Ana’s eye during the Beach Ball emote with her Captain Amari skin equipped
  • Fixed a bug that prevented Doomfist from being knocked back when his Rocket Punch ability was being used
  • Fixed a bug that allowed Doomfist’s Rocket Punch to hit players through the taxi on King’s Row
  • Fixed a bug that caused a pair of pink fuzzy dice to mysteriously float onto the screen when viewing D.Va’s weapon in the Hero Gallery if her Cruiser skin was equipped
  • Fixed an issue that caused the golden tint of Junkrat’s weapon to appear dull when his Firework skin was equipped
  • Fixed a bug that caused Mei’s Ultimate to appear friendly (it failed to change from blue to red) after being reflected by Genji

Maps

  • Fixed a bug that prevented reflections from appearing on weapons while standing in certain areas on Ilios
  • Fixed a lighting issue that caused some items on the last point of Route 66 to take on a pinkish hue when players used low video settings
  • Fixed an issue that caused reflections to appear overly dark while players were standing in areas of The Cave Inn on Route 66
  • Fixed an issue that caused excessive camera zoom and flashing lights when players loaded into the tutorial map
  • Fixed a bug that prevented plated railings from being properly destroyed by weapons fire on Volskaya Industries

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